TIME TO LEARN COURSE AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION: A CRITICAL ANALYSIS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/rles.v26i50.2911

Keywords:

Time to Learn. Child education. Literacy

Abstract

The purpose of this article is to analyze how the Tempo de Aprender course approaches the process of initial learning of written language, in early childhood education. We start from the understanding that this stage has a pedagogical specificity aimed at the integral development of children and their cultural formation and that the initial learning of written language involves the processes of literacy. The construction of the information took place according to the content analysis, followed by the documentary analysis of the modules present in the course. In the final considerations we conclude that: a) the course does not consider the social function of early childhood education and its relationship with the initial written language learning process; b) the conceptions of child and childhood refer to passive subjects in the learning process; c) there is a disconnect between the educational processes and the children's experiences, which includes the absence of the different social functions of writing.

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Author Biography

Tatiana Santos Arruda , Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal

Doutora em Educação (2014) - Universidade de Brasília (UnB), com Mestrado em Educação (2007) - UnB e graduação em Pedagogia (2003) - UnB. Atualmente está na formação continuada de professores da educação infantil, na Subsecretaria de Formação Continuada dos Profissionais da Educação/Secretaria de Estado de Educação do Distrito Federal. Tem experiência como professora de educação básica e do ensino superior, com atuação nos seguintes temas: educação infantil, ensino fundamental anos iniciais- alfabetização e letramento, ensino superior, currículo, criatividade no trabalho pedagógico e organização do trabalho pedagógico.

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Published

2022-10-18

How to Cite

Arruda , T. S. (2022). TIME TO LEARN COURSE AND EARLY CHILDHOOD EDUCATION: A CRITICAL ANALYSIS. Languages, Education and Society, 26(50), 281–314. https://doi.org/10.26694/rles.v26i50.2911

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