Evaluation policies and their relations with the Mathematics curriculum in basic education
DOI:
https://doi.org/10.26694/rles.v27i55.4568Keywords:
assessment, Public policies, Saeb, Ideb, PIsa, MathematicsAbstract
The book Políticas de evaluación y su relación con el currículo de Matemática en la Educación Básica is the result of a research work developed by the group Dzeta Investigaciones en Educación Matemática (DIEM) of the Faculty of Education of the University of Brasilia. It was organized by Prof. Dr. Geraldo Eustáquio Moreira, Prof. Dr. Maria Isabel Ramalho Ortigão and Dr. Cátia Machado da Costa Pereira. The group aims to investigate, in a broad way, issues related to the teaching and learning of Mathematics and, more specifically, to develop research work related to the training of teachers who teach Mathematics; teaching practices; specific didactics of Mathematics and mathematical learning.
Downloads
References
AGUILA JÚNIOR, C. A.; ORTIGÃO, M. I. R.; SANTOS, M. J. C. Desempenho de estudantes de ensino fundamental de escolas públicas em Matemática: o que os dados do Saeb 2017 no revelam? In: Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de matemática na Educação Básica [livro eletrônico]. Geraldo Eustáquio Moreira, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Cátia Maria Machado da Costa Pereira (Org.). 1. ed. Brasília: SBEM Nacional, 2021.
MOREIRA, G. E.; ORTIGÃO, M. I.; PEREIRA, C. M. M. DA. C. Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de matemática na Educação Básica [livro eletrônico]. (Org.). 1. ed. Brasília: SBEM Nacional, 2021.
PEREIRA, C. M. M. C. Avaliação em larga escala na etapa de alfabetização: concepção e prática. In: Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de matemática na Educação Básica [livro eletrônico]. Geraldo Eustáquio Moreira, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Cátia Maria Machado da Costa Pereira (Org.). 1. ed. Brasília: SBEM Nacional, 2021.
TEIXEIRA, C. J.; MOREIRA, G. E. A relação entre o aprendizado dos estudantes e seu desempenho no teste do Saeb 9EF Matemática: O que pensam os professores? In: Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de matemática na Educação Básica [livro eletrônico]. Geraldo Eustáquio Moreira, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Cátia Maria Machado da Costa Pereira (Org.). 1. ed. Brasília: SBEM Nacional, 2021.
VIANA, E. A.; MANRIQUE, A. L. Por uma avaliação que considere a diversidade: das cicatrizes às possibilidades. In: Políticas de avaliação e suas relações com o currículo de matemática na Educação Básica [livro eletrônico]. Geraldo Eustáquio Moreira, Maria Isabel Ramalho Ortigão, Cátia Maria Machado da Costa Pereira (Org.). 1. ed. Brasília: SBEM Nacional, 2021.





