PERFIL DAS SOLICITAÇÕES DE AUXÍLIO SOCIOECONÔMICO DE ESTUDANTES DE CURSOS TÉCNICOS INTEGRADOS AO ENSINO MÉDIO DO INSTITUTO FEDERAL DE MINAS GERAIS (IFMG)

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/caedu.v6i1.5451

Keywords:

Ensino Médio integrado, Cursos técnicos, Auxílios socioeconômicos

Abstract

Offering aid is one of the strategies used by educational institutions to help students with socioeconomic vulnerabilities, especially in the context of technical courses integrated into high school. By conducting a case study within the scope of the Federal Institute of Minas Gerais (IFMG), this article presents the profile of aid requests made by students on these courses using real data from the computerized system managing the Student Assistance selection processes. The profile created allowed us to verify that the majority of requests are made by female students, mixed race, who live with their parents in their own properties in the same city as the Campus, who entered through affirmative action and receive grants of R$200.00.

Author Biography

Eduardo Cardoso Melo, Instituto Federal de Minas Gerais - IFMG

Possui graduação em Tecnologia em Informática pelo Centro Universitário Newton Paiva (2004), Bacharelado em Ciência da Computação pela Unifran (2022), Especialização em Engenharia de Software pela UFLA (2010), MBA em Gerenciamento de Projetos pela Faculdade Pitágoras (2013), Especialização em Docência pelo IFMG (2020), Mestrado em Administração pela Universidade FUMEC (2007) e Mestrado em Ciência da Computação pela UFSJ (2022). Atualmente cursa Doutorado em Gestão & Organização do Conhecimento na UFMG e atua como Professor do Instituto Federal de Minas Gerais no Campus Bambuí. Tem experiência na área de Ciência da Computação, com ênfase em Sistemas de Informação, atuando principalmente nos seguintes temas: sistemas de informação, análise e desenvolvimento de sistemas, banco de dados, linguagens de programação, desenvolvimento web e para dispositivos móveis.

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Published

2024-04-30

How to Cite

MELO, Eduardo Cardoso. PERFIL DAS SOLICITAÇÕES DE AUXÍLIO SOCIOECONÔMICO DE ESTUDANTES DE CURSOS TÉCNICOS INTEGRADOS AO ENSINO MÉDIO DO INSTITUTO FEDERAL DE MINAS GERAIS (IFMG). CAMINHOS DA EDUCAÇÃO diálogos culturas e diversidades, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 01–15, 2024. DOI: 10.26694/caedu.v6i1.5451. Disponível em: https://periodicos.ufpi.br/index.php/cedsd/article/view/5451. Acesso em: 22 jul. 2024.

Issue

Section

ARTIGOS