RESENHA DO LIVRO DE PAULO FREIRE "EDUCAÇÃO COMO PRÁTICA DA LIBERDADE"

Authors

DOI:

https://doi.org/10.26694/caedu.v6i1.4786

Keywords:

Resenha, Educação

Abstract

This is a review of Paulo Freire's book, “Education as a Practice of Freedom”, written during the author's exile in Chile and talks about the importance of an education based on dialogue, the power of human relationships and the need for a critical and reflective awareness of the world.

Downloads

Download data is not yet available.

Author Biography

Fernanda Imaculada Faria, Instituto Federal do Triângulo Mineiro

Graduada em Biblioteconomia pelo Centro Universitário de Formiga - UNIFOR-MG (2002), possui pós-graduação lato sensu em Biblioteconomia pelas Faculdades Integradas de Jacarepaguá - FIJ (2010), mestranda em Educação Profissional e Tecnológica pelo Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Triângulo Mineiro - IFTM. Atualmente exerce o cargo de Bibliotecária na Pró-Reitoria de Ensino do Instituto Federal do Triângulo Mineiro - IFTM. Representante da Região Sudeste na Comissão Brasileira de Bibliotecas das Instituições da Rede Federal de Educação Profissional, Científica e Tecnológica - CBBI (Gestão 2019-2021 e Gestão 2021-2023)

References

FREIRE, Paulo. Educação como prática da liberdade. São Paulo: Paz e Terra, 1967.

Published

2024-04-30

How to Cite

FARIA, Fernanda Imaculada. RESENHA DO LIVRO DE PAULO FREIRE "EDUCAÇÃO COMO PRÁTICA DA LIBERDADE". Caminhos da Educação: diálogos culturas e diversidades, [S. l.], v. 6, n. 1, p. 01–05, 2024. DOI: 10.26694/caedu.v6i1.4786. Disponível em: https://periodicos.ufpi.br/index.php/cedsd/article/view/4786. Acesso em: 6 dec. 2025.

Issue

Section

RESENHA